Vill du bli SI-ledare?

Under de senaste tre terminerna har vi haft flera excellenta SI-ledare och många med mig tackar Lina, Emma, Gianni, Filip och Elias för deras insatser, men som med de flesta av deras föregångare blir det dags att prioritera uppsatsen när masteruppsatsterminen kommer. Det är förstås ett beslut jag applåderar (vilken studievägledare skulle inte göra det?) och det ger också en möjlighet för nästa generation av SI-ledare att kliva fram!

SI – supplemental instruction/studentledd inlärning – är en satsning från universitetet på att ge nya studenter en möjlighet att diskutera sina studier med sina kurskamrater under ledning av en erfaren student. Det är en metod som använts inom universitetsvärlden sedan 70-talet och som ger fantastiska resultat. Så självklart vill vi fortsätta med det även framöver.

En SI-ledare får en utbildning från avdelningen för SI här på universitetet och får en anställning genom institutionen. Det är alltså ett avlönat uppdrag med anställning hos universitetet. Här kan du läsa mer om arbetet.

Om du har gått mer än två terminer, har gått på SI under dina egna studier, och är sugen på ett betalt jobb som fördjupar dina kunskaper om ditt ämne och hjälper andra studenter, samtidigt som det ger dig en fin merit, så kom in med din ansökan till mig!

Hur: I mitt brevfack på institutionen ligger det ansökningsblanketter, fyll i en och lägg tillbaka i ett kuvert (finns också i postrummet), eller (i dessa tider av hemmaarbete) maila mig svaren på agneta.ormes@ark.lu.se. Det jag vill veta är:

• namn
  • adress
  • telefon
  • personnummer
  • när du började studera
  • hur många poäng du har
  • vilken kurs du går nu
  • vilken/vilka kurser du kan tänka dig hålla SI för (och för VT21 har vi SI på fortsättningsnivå också)
  • vilken termin du kan tänka dig börja och hur länge du kan tänka dig fortsätta (jag letar just nu efter SI-ledare som kan börja VT21)
  • skriv lite kort om vem du är, vad ett SI-ledarskap kan betyda för dig, vad du har med dig till SI-grupperna du ska leda.
28 oktober, 2020