Varmt välkomna alla nya och gamla studenter!

Nu är terminen i full gång, uppropen är gjorda och registreringarna bör vara klara, och vi på institutionen vill hälsa alla våra studenter varmt välkomna till vårterminen 2021!

Att vara student är en tid av obegränsad nyfikenhet och (hoppas vi) kunskapstörst. I den andan vill vi på institutionen påminna om ett par ställen där ni även under de former som pandemin påtvingar oss kan tillskansa er kunskap och information.

Institutionen består inte bara av de föreläsare ni träffar under kursens gång utan även av andra ämnen, deras föreläsare, professorer, forskare, doktorander och den administrativa personal som stöttar er alla. Ni hittar alla kontaktuppgifter till alla oss på vår hemsida ark.lu.se där ni dessutom har länkar till alla de sociala medier som vi försöker hålla uppdaterade med relevant information.

På hemsidan finns också kalendariet där alla seminarier och liknande finns med. Att gå på seminarierna är ett bra sätt att lära känna forskningsfältet, och alla våra studenter är välkomna på alla våra seminarier – oavsett nivå på studierna eller vilket ämne du går för tillfället. Vi är vana vid att våra studenter är allmänt intresserade.

Glöm inte bort att mycket av våra biblioteksresurser finns tillgängliga online! På er canvassida finns en biblioteksguide som vår ämnesbibliotekarie har satt ihop. Det kan inte riktigt ersätta att botanisera bland hyllorna efter en föreläsning, men det får gå I Dessa Tider.

Under kommande vecka kommer jag lägga upp annat viktigt för er studenttid här, och om ni skulle ha andra frågor eller komma på något ni behöver hjälp med så är det bara att höra av sig.

Så, varmt välkomna allesammans!

/Agneta Ormes, studievägledare

21 januari, 2021