Studera i Rom – en antikares dröm!

För alla AKS-studenter på avancerad nivå, nu har ni chansen att söka den arkeologiska kursen i Rom! Under vårterminen 2019, vecka 14-23, ges kursen, och den motsvarar 15 hp. Enligt vår korrespondent i Rom, institutionens egen dr Lovisa Brännstedt är den ”en verkligt fantastisk kurs och, tillsammans med motsvarande kurs i Athen, kronan på verket på en AKS-utbildning”!

Image result for svenska institutet i rom
(syntolkning: foto av svenska institutets byggnad i Rom, en stram och elegant, röd tegelbyggnad med höga fönster längs hela väggen)

Den är begränsad, men sex studenter får bo på institutet i Rom, och får uppleva alla de viktiga antika platserna i och kring Den Eviga Staden under 10 vårveckor. Kursen administreras av Göteborgs Universitet och söks dels via www.antagning.se och dels via Rominstitutets styrelse. Mer information och blanketter finns här:http://www.isvroma.it/public/New/

Lycka till!