SI-ledare sökes!

Det här är en påminnelse om att annonsen för SI-ledartjänsterna ligger uppe på Varbi till den 1/6!

Kvalifikationer

För att söka en amanuenstjänst måste du vara antagen till en utbildning på grund- eller avancerad nivå på fakulteten. Masterexamen får inte vara uttagen.

Krav för anställningen är:

• du ska vara antagen till en utbildning inom HT-fakulteterna
  • du ska ha deltagit i SI-pass som student
  • du ska ligga i fas med dina studier
  • du ska relativt nyligen ha läst och blivit godkänd på kurserna du vill leda
  • du ska vara ansvarstagande, flexibel och beredd att anpassa dig till studentgruppens behov
  • du ska ha goda kunskaper i svenska och engelska

Krav för att vara SI-ledare är dessutom genomgången SI-ledarutbildning. Denna erbjuds för blivande SI-ledare i början på varje termin. Du kan alltså söka tjänsten utan att ha genomgått SI-ledarutbildning. Utöver detta läggs mycket stor vikt vid personlig lämplighet.

Meriterande för anställningen är:

• du har mycket goda resultat i kurserna du vill leda
  • du har tidigare erfarenhet av att arbeta som SI-mentor på institutionen
  • du har ledarskapserfarenhet (inom t.ex. idrott, scoutrörelsen osv.)
  • du har lätt för att samarbeta med andra
  • du kan arbeta självständigt
  • du blivit rekommenderad av en lärare eller av din SI-ledare
  • du är intresserad av pedagogik, gruppdynamik och ledarskap

Hänsyn kommer att tas till hur den sökande genom sin erfarenhet och kompetens bedöms komplettera och stärka arbetet inom SI-verksamheten samt bidra till dess framtida utveckling. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för uppgifterna.

24 maj, 2023