Personlig mentor och anteckningsstöd sökes!!!

Vi behöver mentorer till flera studenter den här terminen så nu söker vi nya. Du som är mentor behöver inte gå samma kurs som den som får det pedagogiska stödet. Som personlig mentor hjälper du studenter att planera och strukturera sina studier. Det innebär 1-2 timmars arbete per vecka och är avlönat och ger ett intyg att lägga till sitt CV. Framförallt är det ett sätt att använda sina egna kunskaper av studier till någon annans hjälp och oumbärligt för flera studenter. Du behöver ha läst ett år på universitetet redan.

På flera av våra kurser behövs det också anteckningsstöd och när föreläsare eller studenter ber om det är det också något som är viktig och stor hjälp för studenten, så: om du tar rena, utförliga anteckningar (eller kan tänka dig att göra den extra ansträngningen) är du den de söker! Efter föreläsningarna är det sen bara att kopiera anteckningarna och ge dem till studenten. Det är dessutom avlönat och det är möjligt att vara anteckningsstöd för flera.

Kom in eller maila oss (agneta.ormes@ark.lu.se) och tala om att du är personen vi söker, att du kan tänka dig att göra det här för en medstudent. Du behövs!

/Melissa och Agneta

10 september, 2018