Öppen skrivverkstad för uppsats // Open workshop for thesis writing

Öppna laborationer för uppsatsskrivande studenter

Kom med din text! (drop-in)

Skriver du uppsats eller annan skrivuppgift? Är du osäker på hur du ska citera det där kapitlet eller den där YouTube-videon, eller undrar du hur din litteraturlista bör se ut? Vill du få tips på hur du kan göra din text mer akademisk? Har du problem med att hitta tidigare forskning eller med att använda den i din text? Har du skrivkramp? Eller har du några andra frågor om akademiskt skrivande, läsande och sökande? Kom och besök vår öppna textverkstad och få hjälp av en språkpedagog och en bibliotekarie! Vi finns i datorsalen SOL:B210 på andra våningen i SOL-biblioteket varje torsdag 15–16.

Torsdagar, 15:00–16:00, SOL:B210

Översikt över denna termins workshoppar

……………………………………………………………

Open workshops for students

Come by with your text! (drop-in)

Are you writing a thesis or an essay or something else? Are you unsure of how to quote that chapter or refer to that YouTube video, or what a Works Cited list is supposed to look like? Do you want some tips on how to make your text more academic? Do you have problems finding previous research or using it in your text? Do you have writer’s block? Or do you have any other questions about academic writing, reading, or searching for literature? Come to our drop-in workshop and get help from an academic writing expert and a librarian! You can find us in the computer room SOL:B210 on the second floor of the SOL Library, every Thursday 15–16.

Thursdays, 15:00–16:00, SOL:B210

Open workshops for students this semester

22 februari, 2024