Någon att prata med / Somebody to talk to

Det är lätt att bli orolig och må dåligt i dessa tider och det kan vara svårt att ta steget att hitta någon att prata med om sin oro eller sina tankar. Extra svårt ifall en inte känner sig sjuk nog att söka sjukvård, men ändå är orolig nog för att det ska påverka ens vardagliga liv. Studentprästerna här i Lund har bett oss sprida vidare att de finns där för samtal och att ni alltid är välkomna:

In English (here and also below)

It’s easy to feel stressed and worried during these times and it can be hard to take the step to find someone to talk to about it. It can be extra hard if you don’t feel ill from worry but still have your everyday life affected by your distress. The Student Chaplains here in Lund are good at that kind of situations and they have reached out to all us student councelors to let us and our students know that there door’s always open:

STUDENTPRÄSTERNA VID LUNDS UNIVERSITET

I de märkliga tider vi befinner oss är det många som känner oro, stress och ensamhet. Med detta utskick vill vi påminna om att Studentprästerna finns här för att stötta studenter och anställda vid LU och SLU Alnarp, oavsett tro eller icke-tro. Vi erbjuder enskilda samtal som får präglas av det som är viktigt för den som söker hjälp och stöd.

Vi har absolut tystnadsplikt och samtalen är kostnadsfria. Vi tar även emot samtal på telefon eller videosamtal.

Summary in English

The Student Chaplaincy offers counseling to students and staff, regardless of faith or non-faith. Our individual sessions are strictly confidential and free of charge. We also offer counseling over the telephone or by video call.

Hälsingar från Lisa, Jan, Karin och Josefin

Mail: studentprasterna.lund@svenskakyrkan.se

För att nå någon av oss direkt var god gå in på: lundsdomkyrka.se/studentprasterna/kontakt/

16 april, 2020