Är du vår nya SI-ledare?

SI-PASS, SI-ledare, SI-mentor, supplemental instruktion, studentledd instudering — kärt barn har många namn, men våra kära nuvarande ledare ska sluta! Henrik, Alice och Amanda har varit SI-ledare för historisk arkeologi, antikens kultur och samhällsliv och arkeologi. Nu letar jag efter nya hugade ledare.

SI är en viktig del av våra grundkurser här på institutionen och vi är stolta och glada att vi har den här möjligheten för studenter att tillsammans fördjupa sina kunskaper och öka chanserna att klara tentor och minnas vad de lärt sig på lång sikt.

När det kommer till ledare letar jag efter studenter som gått kursen de ska hålla i, relativt nyligen, och är sugna på att dela med sig av en studiemetod (men inte själva vara lärare) i ämnet. Jag behöver inte bara ersättare för de tre som slutar utan även för historisk osteologi som börjar nu till hösten, och kommer att gå till våren också.

SI-ledare blir anställda av universitetet, får en fin merit på sitt CV, får ett arbetsintyg efteråt och får förstås betalt för sina insatser. Dessutom inleds ledarskapet av en otroligt värdefull och användbar utbildning som universitetet står för.

Är du intresserad?

Då vill jag att du kontaktar mig, får en blankett att fylla i och återkommer med den i nästa vecka. Jag kommer sen att kalla till intervjuer, förhöra mig med era lärare och göra ett urval. Hela processen beräknas vara klar innan april är över. Utbildningen för ledare går i slutet av augusti och början av september och består av fyra halvdagsmoduler (det kommer att finnas flera tillfällen att välja på för varje utbildningsmodul).

29 mars, 2019