Ansök till vår masterutbildning före 15/1

Till alla kandidater som lämnat in sin uppsats: grattis!

Till alla som fortfarande kämpar: ge inte upp, ni kommer att klara det!

Till er allesammans, och till alla andra som funderar på att göra det – glöm inte att masterkursens ansökningstid går ut den 15/1!

Här är vår sida om kursen, och i högerspalten finns länkar till hur du ansöker och andra regler. Glöm inte att skriva ett statment of purpose. Det ska vara ca 300 ord och det ska tala om för oss varför just vårt masterprogram är det rätta för just dig, och vad ditt forskningsintresse är.

Ifall du går kandidatkursen just nu så kommer du inte att ha fått ditt betyg eller ventilerat din uppsats innan ansökningstiden går ut, men det är inget hinder för att skicka ansökan. Däremot måste du ha tagit ut din kandidatexamen när du börjar kursen. Ifall du inte fått ut examen ännu kan du bli ”antagen med förbehåll/villkorligt antagen”, men ska visa upp examensbeviset vid kursstarten.

Reglerna finns specificerade på utbildningssidan.

10 januari, 2019